...

آموزش روش اتصال دستگاه اندرویدی یا آی او اس به سیستمهای صوتی چگونه است؟

آموزش روش اتصال دستگاه اندرویدی یا آی او اس به سیستمهای صوتی چگونه است؟

اتصال دستگاه اندرویدی یا iOS به سیستمهای صوتی 

ما به طور سنتی عادت کرده ایم که موسیقی را از منابعی که به صورت باسیم به ساندبار و آمپلی فایر وصل هستند پخش کنیم ولی این به این معنی نیست که نتوانید این کار را از روی موبایل و تبلت به صورت بیسیم یا با سیم انجام دهید. برای این که موسیقی را از موبایل، تبلت و پخش کننده های موسیقی روی اکثر سیستمهای صوتی از جمله ساندبار پخش کنید، راههای مختلفی وجود دارند.

اتصال دستگاه اندرویدی یا آی او اس به سیستمهای صوتی

در این مقاله میخواهیم با این روشها آشنا شویم.

1. آداپتور بلوتوث(گیرنده) بیسیم

اتصال دستگاه اندرویدی یا آی او اس به سیستمهای صوتی

وجود گوشیهای هوشمند که عموما قابلیت بلوتوث دارند دلیل محکمی برای استفاده از این روش است.اکثر آداپتورهای بلوتوث به ساندبارها، آمپلی فایرها و سیستمهای استریو از طریق جک 3.5 میلی متری ، RCA ، کابل اپتیکال وصل میشوند.این آداپتورها به برق نیاز دارند که معمولا از طریق یک کابل USB و یا در بعضی موارد باتریهای داخل آداپتورها تامین میشود. همین که آداپتور را به سیستم صوتی وصل کردید، به سادگی با موبایل یا تبلت با آداپتور pair شوید و همین. حالا شما میتوانید موسیقی خودتان را از موبایل و تبلت روی سیستم صوتی تان پخش و کنترل کنید.
به یاد داشته باشید که برد عملکرد بلوتوث 10 متر است و این محدوده میتواند با دیوارها، دید مستقیم و اشیاء مابین تحت تاثیر قرار بگیرد.آداپتورهای بلوتوث در شکلها، اندازه ها و با قابلیتهای مختلف عرضه میشوند، بنابراین خوب بگردید و آن چیزی که مناسب نیاز شما هست بخرید.


2. آداپتور بیسیم DLNA, AirPlay, Play-Fi
اتصال دستگاه اندرویدی یا آی او اس به سیستمهای صوتی

خوشبختانه آداپتورهایی هستند که از وای-فای برای ارتباط بهره میبرند و صدا را برای سیستمهای استریو بدون فشرده سازی یا نقصان کیفیت ارسال میکنند.نه تنها این نوع آداپتورها،  بلکه شبکه های بیسیم نیز عموما از محدوده بیشتری از آن چیزی که بلوتوث میتواند پوشش بدهد بهره میبرند.مشابه آداپتورهای بلوتوثی که در بالا شرح داده شد، نوع وای-فای نیز از طریق 3.5 میلیمتری ، RCA و یا کابل اپیتکال وصل میشود.


اما بر خلاف بلوتوث، باید به مسئله سازگاری توجه بیشتری داشته باشید.برای مثال،AirPlay  فقط با محصولات اپل ( مثل آیفون، آیپد، آیپاد) یا کامپیوترهایی که از iTunes استفاده میکنند کار میکند و این یعنی اینکه با دستگاههای اندرویدی سازگاری ندارد. در هر حال، بعضی آداپتورها ممکن است از DLNA ، Play-Fi( استانداردی از DTS) یا اتصال وای-فای عمومی از طریق یک نرم افزار اختصاصی پشتیبانی کنند. مجددا سازگاری را چک کنید.همه نرم افزارهای موسیقی الزاما برای تشخیص و پخش موسیقی از هر طریقی طراحی نشده اند.


3. کابل صوتی استریو 3.5 میلیمتر به RCA 

اتصال دستگاه اندرویدی یا آی او اس به سیستمهای صوتی

ارتباط بیسیم ممکن است کمی پیچیده به نظر برسد اما با این نوع کابل دیگر مشکلی به وجود نمی آید. سر 3.5 میلیمتری مستقیما به جک هدفون موبایل یا تبلت جا میخورد و سر دیگر یعنی RCA به ورودیهای LINE روی ساندبار ، اسپیکر استریو یا آمپلیفایر جا زده میشود.
مطمئن شوید که رنگ سر کابلها با رنگ پورتهای ورودی مطابقت داشته باشد(که سفید برای ورودی کانال چپ و قرمز برای ورودی کانال راست جکهای RCA میباشد). اگر جکها عمودی هستند، سفید یا چپ تقریبا همیشه در بالا قرار دارد.بالاترین مزیت در استفاده از کابل این است که در اکثر موارد مطمئن هستید که بهترین کیفیت صدای ممکن را دارید.کمترین دغدغه برای سازگاری، انتقال بدون نقصان و تداخل بیسیم وجود دارد.در هر حال، محدوده اتصال دستگاه به صورت فیزیکی محدود به طول کابل است. اکثر این نوع کابلها با یکدیگر قابل مقایسه هستند بنابراین طول کلی کابل مهمترین نکته میباشد.

 

4. کابل صوتی استریو 3.5 میلی متر به 3.5 میلیمتر

اتصال دستگاه اندرویدی یا آی او اس به سیستمهای صوتی

جایگزینی برای کابل 3.5میلیمتر به RCA ، همان کابل 3.5 میلیمتر به 3.5 میلیمتر است.احتمالا از این نوع کابل در گوشه کشو یا قفسه منزل یا محیط کارتان دارید. خوبی این نوع کابل این است که هر دو طرف مشابه هستند و سازگاری حداکثر است و گران هم نیست. اکثر این نوع کابلها با یکدیگر قابل مقایسه هستند بنابراین طول کلی کابل مهمترین نکته میباشد.

 

5. داک موبایل/تبلت
اتصال دستگاه اندرویدی یا آی او اس به سیستمهای صوتی

داکهای یونیورسالی هستند که هم دستگاههای موبایل را شارژ میکنند و در عین حال یک اتصال فعال به یک سیستم صوتی را برقرار میکنند. چرا دنبال سیم و غیره بگردیم وقتی یک داک به سادگی آنها را برآورده میکند، به علاوه در زمان پخش موسیقی مشاهده نام آهنگ در حال پخش،آهنگ بعدی و غیره ساده تر است.بعضی شرکتها مثل اپل فقط برای محصولات خودشان داک میسازند اما شرکتهای دیگری هم هستند که داکهای سازگار میسازند. مطمئن شوید که به محصولات اپل با داکهای MFI(ساخته شده برای آیفون/آیپاد/آیفون) وصل شوید. برخی داکها ممکن است برای بعضی مدلها/سریها( مثلا فقط گوشیهای Galaxy note سامسونگ)  یا یک نوع اتصال به خصوص ( مثل لایتنینگ یا 30 پین برای iOS، میکرو USB  برای اندروید) طراحی شده باشند.اما بیشتر متدوال است که داکی با استند یونیورسال تهیه کنید.

 

enlightenedدانلود نسخه پی دی اف  |  اتصال دستگاه اندرویدی یا آی او اس به سیستمهای صوتی